Az én (b)irodalmam

Gyermekkorom óta szenvedélyem az olvasás és az írás. Szabadidőmben novellák, versek, cikkek írásával foglalkozom. Hosszabb-rövidebb történeteimet szeretném itt bemutatni.

Friss topikok

Linkblog

Lakóautónk története

2022.09.17. 20:13 | GigiT | Szólj hozzá!

„Minden nyár végén érzem szívszorítóan az idő múlását!

…vizes fürdőruhákban,

hosszú nyári estékben,

együtt töltött napokban,

tengeri csillagokban,

Duna kavicsokban,

balatoni naplementékben,

csendes semmittevésben,

közös emlékeink kincseskamrájában.”

Két évvel ezelőtt, körülbelül ilyen tájban, csak csodás őszi napsütésben sétáltunk férjemmel és lányommal a Somló-hegyen és csodáltuk a táj szépségét, a csendet, a békét és a kis borospincéket. Akkor mondta ki először a férjem, hogy kellene nekünk egy kis nyári lak.

Nézelődtünk, számolgattunk és arra a megállapításra jutottunk, hogy nem értünk a szőlőhöz, nem szeretnénk kertet gondozni és – bár szép környezetben – de a nyaraló örökké ott fog állni és nem láthatunk világot. Ekkor gondolkodtunk tovább már-már lakókocsi irányában (amit húzni kell, és jaj nincs vonóhorog szeretett autónkon). Így lett az ötlet immáron teljes, azaz a lakóautó!!! Ám ha veszünk egy árban a Somló-hegyi nyaralónak megfelelő összegű autót, az sajnos majdnem olyan öreg, mint én! (hi-hi) Ám annyit mégsem lehet egy lakóautóra költeni, mint a lakásunk ára! És láss csodát! Férjem ezt is kitalálta – furgonból lesz a mi második otthonunk!

2020. őszén találtunk rá a furgonra egy ajkai autókereskedésben és amikor a kereskedő meghallotta mivé szeretnénk alakítani a hibátlan munkagépet, nagyot kacagott. A téli időszakban rengeteg videót néztünk furgonok átalakításáról, én elkészítettem a tervrajzot és a belső dizájnt, férjem a munka megvalósítását tervezte meg.

2021. februárjában, zord téli hétvégén álltunk neki a munkálatoknak. Először az ülések mögötti válaszfalat kellett kibontani, majd a szigetelés következett, a plafon szigetelése után az álmennyezet készítése. Tapétázást követően a padlóburkolatot raktuk le, és férjem elkészítette a rögzített magasított ágyat, mely alatt nagy lett a tárolási lehetőség. Eközben beszereztük a könnyű szerkezetű gardrób szekrényt, a szivacsos fotelágyat, a mini konyha szigetet (két főzőlapos villany tűzhely, egyes mosogatóval, fagyasztós hűtővel), szélfogót, kemping konyha szekrényt, bio WC-t, lámpákat és egyéb apróságokat. Eközben férjem beszerelte az elektromosságot és a víztartályokat.

2021. májusára furgonunkból Pom-Pom lett, a mi kis „csigaházunk”.

Az elmúlt két nyáron az alábbi helyeken kempingeztünk és a környékbeli tájakat, nevezetességeket jártuk körbe kerékpárral. Bizony, az egyik legfontosabb eszközünk a nyarak folyamán.

Jufa Vulkán Kemping (Celldömölk)

Miramare Camping Village (Chioggia, Olaszország)

Mirabella Camping (Zamárdi)

Punta Spin Camping (Grado, Olaszország)

Rév Kemping (Szántód)

Lucija Camping (Portoroz, Szlovénia)

És ez még csak a kezdet, ez év nyarára már bővítettük guruló otthonunkat elősátorral, plusz egy fotelággyal és jövőre a bővítés folytatódik, de most nem árulom el a titkokat.

Hogy miért kemping? Most tudtam meg milyen az igazi szabadság, a tökéletes pihenés, a végtelen nyár önfeledt élvezete és a családdal együtt töltött, megunhatatlan rengeteg 24 óra. Mert összezárva néhány négyzetméteren sokan azt gondolnák rettenetes, ám igazi csapatépítő és mi szuper csapat vagyunk!

Egy kis kezdő tőke és kreativitással Ti is nagyszerű guruló csodát tudtok építeni. Kérdésekre szívesen válaszolok, megtaláltok a facebookon, a Kempingezők csoportban és a Lakóautóval a világban! csoportban.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.